Jaki rower szosowy dla amatora?

Nadchodzi wiosna, czas wyjść z domu. Koniec zimowego lenistwa pod cieplutkim kocykiem. Wielu z nas nie może się doczekać, aby wyskoczyć z futer i czym prędzej pognać w świat. Piesze wycieczki, wspinaczka, a może rower. Pomysłów na spędzenie aktywnego popołudnia jest wiele, ale my skupimy się na jednośladach. Coraz częściej widujemy kolarzy szosowych na drogach i myślimy, jak dołączyć do tej grupy. To nic trudnego! Potrzebny będzie rower i chęci. Tylko jaki rower szosowy wybrać dla amatora?

Jaki rower szosowy dla amatora?
Na rynku znajdziemy wiele modeli o bardzo różnych parametrach. Na początku skupmy się na niższej półce cenowej. Nie ma sensu wydawać oszczędności życia, gdy nie jesteśmy pewni, czy ta dziedzina sportu nas wystarczająco wciągnie. W przedziale cenowym do 3000 złotych można znaleźć całkiem sensowne modele. Aluminiowa rama będzie wystarczająco lekka, a odpowiedniej jakość koła i przerzutki sprawią, że jazda będzie dla nas przyjemnym wytchnieniem po całym dniu pracy. Odpowiednie ubranie, kask i możemy ruszać w drogę. Przed wyruszeniem na pierwszą eskapadę warto jednak dobrze zaplanować trasę. Rowerem szosowym nie będzie się dobrze jeździło po wyboistym lesie, czy miejskich wertepach. Szukajmy prostych dróg. Kolarzówki, przy dobrej technice jazdy, potrafią osiągnąć naprawdę dużą szybkość. Warto wybierać się w długie trasy, gdyż właśnie wtedy możemy poczuć przysłowiowy wiatr we włosach.

Jak tylko przyzwyczaimy się do jazdy szosówką, nie będziemy chcieli jej zamienić na nic innego. Gdy załapiemy bakcyla, warto poszukać zorganizowanych grup, które organizują wycieczki w ciekawe miejsca. Kolarstwo jest okazją zarówno do aktywności, jaki i poznawania nowych ludzi. Właśnie za to je kochamy.

Jaki sport uprawiać na hali?

Podczas kiepskich warunków atmosferyczny, np. zimą czy późną jesienią, ale także w trakcie deszczowych dni, alternatywą dla osób lubiących aktywnie spędzać czas, są hale sportowe.

W dzisiejszych czasach praktycznie w każdej miejscowości znajdziemy co najmniej jedną halę sportową. Na pytanie, jaki sport uprawiać na hali najlepiej odpowiedzieć, że praktycznie każdy. Nawet skoczkowie narciarscy trenują bardzo często na halach sportowych. To, jaką dyscyplinę wybierzemy, zależy w głównej mierze od tego, jak liczna jest grupa. Zaczynając od najbardziej popularnych sportów halowych, czyli piłki nożnej, zwykle potrzebować będziemy od 4 do 6 osób w jednej drużynie, w zależności od wielkości boiska, czyli suma zawodników potrzebnych do tej gry to min. 8. Kolejnym sportem bardzo często wybieranym do uprawiania na hali jest siatkówka i koszykówka. W tych dyscyplinach potrzebujemy bardzo podobną ilość graczy. Na hali zagrać możemy także w piłkę ręczną, czy tenisa stołowego, a nawet unihokeja.
Na hali, bo na zadaszonej zamkniętej powierzchni rozgrywa się też mecze hokeja na lodzie czy też łyżwiarstwo. Tak więc każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego zarówno na profesjonalny trening, jak i rekreację.

Najczęściej na hali uprawia się właśnie sporty drużynowe, które wymagają zaangażowania większej grupy zawodników. Również miłośnicy np.gimnastyki znajdą tutaj dla ciebie wiele przydatnych przyrządów do ćwiczeń. Jedni lubią rozgrywki halowe, inni wolą uprawiać sport na świeżym powietrzu. Na pewno jedną z ważniejszych zalet gry na hali jest odpowiednia temperatura, czyli nie za ciepło ani nie za zimno co może mieć znaczenie szczególnie w okresie, w którym temperatury spadają poniżej zera.

Złamanie ręki co robić

Okres zimowy to czas, kiedy musimy bardziej zadbać o nasz organizm. Bardzo często, gdy wychodzimy na zewnątrz musimy się cieplej ubrać, włożyć zimowe buty czy nałożyć kalesony pod spodnie.
Jest to również okres bardzo dobry dla ludzi, którzy kochają uprawiać sporty. Do najczęściej uprawianych sportów w zimie należy jazda na nartach czy też desce snowboardowej. Na stoku możemy spotkać ludzi, którzy już bardzo dobrze radzą sobie na śniegu, jak i tych którzy są tam po raz pierwszy lub uczą się jeździć. Zdarza się, że na stoku czy na wyciągu spotka nas, lub kogoś z naszych bliskich, że nie opanuje równowagi i się wywróci. Można sobie zrobić bardzo dużą krzywdę. Złamania i zwichnięcia to chleb powszedni zimą. Gdy spotykamy się z taką sytuacją, bardzo często myślimy – złamanie ręki co robić. Przede wszystkim musimy zachować spokój. Uspokajamy osobę, której chcemy pomóc i dzwonimy po pomoc. Zwykle jest to pogotowie.
Ale nie musimy szusować na stoku aby spotkał nas wypadek zimą. Oblodzone i śliskie chodniki podczas odwilży spotykamy w miastach. Poruszając się samochodem również musimy na to uważać, na siebie i na innych użytkowników drogi. Gołoledź występuje z reguły rano, gdy temperatura jeszcze jest poniżej zera. Piaskarki i pługi nie zawsze zdążą przygotować wszystkie drogi.
Pamiętajmy również o otoczeniu naszego domu. Warto jest odśnieżać na bieżąco śnieg, a także sypać solą i piaskiem chodniki. Podczas roztopów mogą powstawać sople a te są bardzo niebezpieczne, tym bardziej jeśli pojawiają się nad parkingiem bądź chodnikiem. Bez wyjątku należy je zbić ponieważ zagrażają zdrowiu a nawet naszemu życiu. Przed wyjściem z domu warto też posmarować twarz kremem i ubrać rękawiczki na ręce. Czapka i chusta to najlepsza ochrona przed zamieciami i silnym wiatrem.

Jak jeździć na rolkach

Alternatywą dla jazdy na łyżwach podczas zimy, może być jazda na rolkach latem. Jazda na rolkach jest o tyle łatwiejsza od łyżew iż dużo łatwiej jest utrzymać równowagę i nie wywrócić się. Minusem jest jednak świadomość, że w przypadku upadku, lądujemy na twardym gruncie a nie na gładkiej tafli lodowiska. Nasuwa się więc pytanie: Jak jeździć na rolkach? Otóż pierwszą zasadniczą różnicą jest sposób skręcania. Na łyżwach, kwestia ta jest o tyle prostsza, że najczęściej wystarczy obrócić odrobinę tułów w kierunku, w którą chcemy jechać. Podczas jazdy na rolkach nie możemy zastosować podobnej reguły. Wynika to z faktu, że kółka w rolkach są zamontowane na stałe bez możliwości obrotu wokół własnej osi. Mogłoby to być przyczyną wielu wypadków u osób nie posiadających jeszcze umiejętności sprawnej jazdy na rolkach. Skręcanie na rolkach polega na przestawianiu odpowiednio najpierw jednej nogi w kierunku, w którym chcemy jechać a następnie dostawienie drugiej nogi. Kąt pomiędzy nogami przed i po ich przestawieniu nie powinien być zbyt duży, gdyż mogłoby to spowodować utratę równowagi a w konsekwencji upadek i ewentualne rany. Dużo łatwiej jest wykonać manewr hamowania na łyżwach niż na rolkach. Otóż na łyżwach jest bardzo wiele metod szybkiego wytracania prędkości. Zaczynając od podniesienia łyżwy w taki sposób aby pięta wrzynała się w lód, poprzez zadzieranie czubkiem płozy o taflę lodu a kończąc na całkowitym obrocie ciała wobec kierunku jazdy i hamowanie tak zwanym „pługiem”. Podczas jazdy na rolkach mamy trochę mniejsze możliwości. Najlepszym sposobem na zatrzymanie się jest przyłożenie specjalnego gumowego elementu przy pięcie jednej z rolek do ziemi. Jazda na rolkach może być bardzo przyjemnym sposobem spędzania czasu na świeżym powietrzu i być doskonałym pomysłem na spędzanie letnich popołudni i wieczorów.

Jak dbać o wątrobę

Wraz z biegiem lat przykładamy coraz większą uwagę do zdrowia. Możemy również zauważyć pewne niepokojące symptomy, które zaburzają funkcjonowanie naszego organizmu. Jak dbać o wątrobę?

Wątroba jest jednym z najważniejszych organów w naszym organizmie. Bez niej nie odbyłoby się trawienie i przyswajanie witamin oraz minerałów. Musimy pamiętać o zdrowym trybie życia. Oprócz wprowadzenia bogato-odżywczych produktów, należy zrezygnować ze wszelkich używek, takich jak: alkohol oraz papierosy. Alkohol to największy wróg wątroby. W niej odbywa się proces odtruwania organizmu z wszelkich toksyn. Aby wspomóc pracę wątroby zadbajmy o dostarczanie odpowiedniej ilości płynów podczas dnia, najlepszym wyborem będzie zwykła woda. Najważniejszymi sprzymierzeńcami są warzywa i owoce, które zawierają dużo antyoksydantów, które chronią nas przed wolnymi rodnikami. Ważne witaminy to witaminy: B1, B2, B6 oraz PP, dlatego postarajmy się jeść jak najwięcej zielonych warzyw. W codziennym jadłospisie powinna królować sałata lodowa, brokuły, świeże ogórki oraz kapusta. Zwróćmy uwagę również na to w jakich okolicznościach spożywamy posiłki. Istotne jest jedzenie w pozycji siedzącej, bez stresu i nie śpiesząc się. Dania powinny być celebrowane, a nie pochłaniane w kilku szybkich kęsach. Zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej, która spowodowana jest dostarczaniem zbyt wielu kalorii, również jest niekorzystna. Przerwy między posiłkami powinny być przynajmniej 3-godzinne. Wątroba też musi odpoczywać od pracy. Przyprawy, którymi wspomożemy pracę tego ważnego narządu to: mięta, majeranek, imbir oraz tymianek. Możemy również pomyśleć o piciu naparów ziołowych (np. z mięty), zamiast kawy oraz ciemnej herbaty.